במדבר פרק כה פסוק יא:
מקרא:
פִּינְחָס בֶּן אֶלְעָזָר בֶּן אַהֲרֹן הַכֹּהֵן
הֵשִׁיב אֶת חֲמָתִי מֵעַל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל
בְּקַנְאוֹ אֶת קִנְאָתִי בְּתוֹכָם
וְלֹא כִלִּיתִי אֶת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל בְּקִנְאָתִי
ופירושו:
[רקע: לאחר שפנחס העניש את החוטאים בניאוף ובעבודה זרה, לעגו לו האנשים, על כך שאמו - בת יתרו - עבדה בעצמה עבודה זרה, לפני שהתגיירה. לכן, התורה מציינת את מוצאו הנכבד מצד אביו, בהיותו מיוחס] פִּינְחָס בֶּן אֶלְעָזָר בֶּן אַהֲרֹן הַכֹּהֵן,
השקיט את הכעס שכעסתי על ישראל,
בכך שכעס - במקומי - על החוטאים שבעם,
ובכך הציל את ישראל מכיליון בעת שכעסתי
במדבר פרק כה פסוק יב:
מקרא:
לָכֵן אֱמֹר הִנְנִי נֹתֵן לוֹ אֶת בְּרִיתִי שָׁלוֹם
ופירושו:
לפיכך תמסור לו, שאני שולח לו מַתָּנָה של "דרישת שלום" ומינוי לכהונה, כי אני "חייב לו טובה".
במדבר פרק כה פסוק יג:
מקרא:
וְהָיְתָה לּוֹ וּלְזַרְעוֹ אַחֲרָיו בְּרִית
כְּהֻנַּת עוֹלָם
תַּחַת אֲשֶׁר קִנֵּא לֵאלֹהָיו
וַיְכַפֵּר עַל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל
ופירושו:
מתנה זו ניתנת בהבטחה לו ולצאצאיו,
שיהיו כהנים בכל הדורות,
בתמורה לכך שקינא לכבוד ה',
ובמעשה זה כיפר על בני ישראל.
תגובות
הוסף רשומת תגובה