הרשב"ם מונה את יעקב במקום יוכבד
וַיָּמָת יוֹסֵף וְכָל אֶחָיו וְכֹל הַדּוֹר הַהוּא
כתב הרשב"ם "וכל הדור ההוא - כל שבעים הנפש".
אך כיצד? הרי בחשבון השבעים כלולה גם יוכבד, שנולדה בין החומות בעת ירידת יעקב למצרים. ויוכבד (שפרה) הלא חיה עוד זמן רב ואף שימשה מילדת?
אלא, שבחשבון שבעים הנפש, נקט רשב"ם בדרך אחרת. הגם שהוא מביא את דברי המדרש על יוכבד שנולדה בין החומות, מבכר הוא לפרש, כי במספר שבעים כלול גם יעקב עצמו ולא יוכבד. וכך הוא מונה: - 66 נפשות ירדו (כמפורט בסוף ספר בראשית) - 3 כבר היו במצרים (יוסף, מנשה ואפרים) - 1 יעקב (משלים למספר 70).
נמצא, שעל פי הרשב"ם - “כל הדור ההוא” איננו כולל את יוכבד, אלא את יעקב עצמו, שהוא חלק מן השבעים שנכנסו למצרים.
